З метою поліпшення якості знань вступників до закладів вищої освіти, підтримки талановитої професійно орієнтованої молоді, здійснення висококваліфікованої підготовки всіх категорій абітурієнтів із конкурсних дисциплін за єдиним апробованим та уніфікованим методичним забезпеченням, за державними програмами Міністерства освіти і науки України із загальноосвітніх предметів, які виносяться Українським центром оцінювання якості освіти на зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО, НМТ) навчальних досягнень випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти, а також підготовки іноземних громадян до вступних випробувань з відповідних предметів, згідно із Законами України «Про освіту» та «Про вищу освіту», Указу Президента України «Про додаткові заходи щодо державної підтримки обдарованої молоді» від 24.04.2000р., Постанови Кабінету Міністрів України від 17.09.96р. зі змінами за №1138 та від 20.01.97р. за №38, відповідно до Статуту УДУ імені Михайла Драгоманова створено систему доуніверситетської підготовки до вступу на всі форми навчання, факультети та спеціальності закладів вищої освіти.
Сучасна освіта розглядається як один із основних індикаторів якості життя, інструмент соціальної та культурної злагоди й економічного зростання. Підвищення її якості є стратегічним пріоритетом нашої країни. Відтак, підготовка до вступу до закладів вищої освіти громадян України та іноземних громадян є ланкою системи безперервної освіти в державі, завдяки якій досягається найбільш повне забезпечення потреби людини в галузі освіти. Активний розвиток освітнього простору ставить нові вимоги до абітурієнтів, створює і запроваджує систему конкурсного відбору та підготовки до навчання найбільш талановитої, здібної молоді України та іноземних громадян, забезпечує її професійну орієнтацію, розвиток та виховання гармонійно розвиненої особистості.
Саме тому в УДУ імені Михайла Драгоманова, який має давні міцні традиції підготовки до вступу до закладів вищої освіти громадян України та іноземних громадян, створено необхідні умови для ефективного навчання слухачів на основі постійного удосконалення якості навчального процесу, запровадження прогресивних методик навчання.
Підготовка до вступу до закладів вищої освіти громадян України та іноземних громадян здійснюється на базі Підготовчих відділень, які є структурними підрозділами Навчально-наукового інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації УДУ імені Михайла Драгоманова. Одним із головних завдань є створення і запровадження системи конкурсного відбору та підготовки до навчання найбільш талановитої, здібної молоді з усіх регіонів України та іноземних громадян, забезпечення її професійної орієнтації, розвиток та виховання гармонійно розвиненої особистості.
Структурним підрозділом Навчально-наукового інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації є кафедра інноваційних технологій викладання загальноосвітніх дисциплін, яка має достатнє науково-методичне забезпечення, відповідний кадровий потенціал, матеріально-технічну базу (сучасні комп’ютерні лабораторії та мережеві класи), високі показники науково-дослідної діяльності викладачів, також успішно співпрацює підготовче відділення із спеціалізованими кафедрами, де викладають відомі фахівці, академіки НАН та НАПН України, доктори та кандидати наук, провідні спеціалісти ІТ-галузі.
Випусковою кафедрою за напрямом «Підготовка до вступу до закладів вищої освіти України» є кафедра інноваційних технологій викладання загальноосвітніх дисциплін, на якій працюють 6 штатних викладачів та викладачі із спеціалізованих кафедр університету, науково-педагогічна кваліфікація яких відповідає дисциплінам, що вони викладають (тобто становить 100%).
Завідувачем кафедри інноваційних технологій викладання загальноосвітніх дисциплін є кандидат філологічних наук, доцент Ніколаєва Н.Г. Під керівництвом доц. Ніколаєвої Н.Г. розроблено та впроваджується у навчальний процес ряд електронних курсів з навчальних дисциплін кафедри. Основні напрямки діяльності кафедри: застосування інформаційних освітніх технологій у вивченні української та англійської мов, української літератури, біології, географії, історії України, математики, хімії, фізики, дистанційне навчання в системі доуніверситетської підготовки, використання ІКТ при вивченні дисциплін кафедри. У складі кафедри є кандидат філологічних наук, кандидат філологічних наук старший викладач Хараман Н.О., доцент Марченко Н.В., кандидат історичних наук, доцент Радчук А.О., викладачі Чернецова С.С., Клименко В.С.
Система пошуку, добору на навчання слухачів як єдиний процес формування контингенту майбутньої творчої молоді, інтелектуального потенціалу суспільства будується на принципах: прийому на спеціальність найбільш підготовленої талановитої молоді; забезпечення інтелектуального та творчого змагання молоді на всіх ступенях доуніверситетської підготовки; профорієнтаційної робота в школах, училищах, коледжах, позашкільних закладах; зв'язку з Київським міським та обласними Управліннями освіти і науки; залучення до профорієнтаційної роботи студентів спеціальностей університету; проведення днів відкритих дверей.
Планування роботи кафедри інноваційних технологій викладання загальноосвітніх дисциплін Навчально-наукового інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації здійснюється відповідно до Статуту УДУ імені Михайла Драгоманова, плану роботи Навчально-наукового інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації, навчального плану та інших нормативних документів.
Основними завданнями професорсько-викладацького складу кафедри є впровадження у навчальний процес кредитно-модульної системи навчання, підвищення рівня навчання дисциплін кафедри, посилення контролю за самостійною роботою та підвищення рівня знань і вмінь слухачів. Ці завдання виконувалися шляхом удосконалення методик навчання нормативних дисциплін, проведення відкритих занять, диспутів, наукових конференцій, методичних семінарів, обміну досвідом роботи.
Організація роботи кафедри регламентується розпорядженнями Навчально-наукового інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації, наказами ректора Університету, рішеннями Вченої ради університету, наказами Міністерства освіти і науки України.
Керівництво роботою кафедри здійснюється шляхом проведення планових щомісячних (10) засідань професорсько-викладацького складу. Прийняті рішення направлені на покращення навчально-методичної та наукової роботи кафедри.
Слід відзначити, що професорсько-викладацький склад кафедри зробив значний внесок у розроблення навчально-методичних документів та підготовку навчальних електронних посібників. Навчальні програми та інші методичні документи з дисциплін професійно-орієнтованого циклу розроблені викладачами кафедри інноваційних технологій викладання загальноосвітніх дисциплін Навчально-наукового інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації. За рекомендаціями МОН України навчально-методичне забезпечення підготовки до вступу до закладів вищої освіти України має таку структуру: навчальний план, програми навчальних дисциплін, робочі програми навчальних дисциплін, програми іспитів, засоби діагностики якості рівня засвоєних знань, вмінь і навичок, методична документація для організації самостійної роботи слухачів з дисциплін навчального плану.
За навчальними програми навчальних дисциплін визначено обсяг матеріалу дисципліни, рівень вмінь та знань, перелік рекомендованих підручників, навчальних посібників та інших методичних матеріалів, критерії успішності навчання та засоби діагностики успішності навчання. За структурою розроблені програми всіх навчальних дисциплін є ідентичними і з врахуванням рекомендацій Міністерства освіти і науки України містять такі розділи: вступ, мета і завдання курсу (перелік знань та умінь, якими володітимуть слухачі після опанування курсу), міждисциплінарні зв'язки (опис місця дисципліни за структурно-логічною схемою), зміст курсу (назви розділів, там та їх стислий зміст), список рекомендованої літератури. Програми навчальних дисциплін (типові) та робочі програми разом з навчальним планом є основними документами, якими керується випускаюча кафедра університету в організації навчального-виховного процесу.
Для покращення якості засвоєння навчального матеріалу з дисциплін кафедри, виконання слухачами практичних завдань викладачами кафедри створено відповідне методичне забезпечення, зокрема: орієнтовні схеми, методики, алгоритми, інструктивно-методичні рекомендації тощо.
Для забезпечення якісної організації навчального процесу з очно-дистанційної форми навчання залучаються викладачі та співробітники університету, що мають досвід роботи в ІТ-структурах державного та/або приватного сектору, та досвідчених ІТ-фахівців, інженерів, системних адміністраторів тощо.
Науковий потенціал педагогічних кадрів кафедри дозволяє розв’язувати багато актуальних проблем сучасності, зокрема якісної підготовки до вступу до закладів вищої освіти громадян України за допомогою інформатизації навчального процесу. Саме тому доцільним було створення проекту «Електронна педагогіка», головними завданнями якого є визначення перспективних напрямів підготовки абітурієнтів відповідно до потреб суспільства та основних тенденцій розвитку комп’ютерної техніки, інформаційних технологій та технологій проектування програмного забезпечення.
Науково-дослідна робота проводиться всіма викладачами кафедри інноваційних технологій викладання загальноосвітніх дисциплін за такими загальноуніверситетськими напрямами:
- Дослідження проблем гуманітарних наук.
- Теорія та технологія виховання і навчання в системі освіти.
- Зміст, форми, методи і засоби фахової підготовки вчителів.
- Проблеми природничо-математичних наук.
За результатами досліджень співробітників кафедри опубліковано низку підручників та навчально-методичних посібників, педагогічних програмних засобів. Матеріали досліджень викладачів кафедри також представлені на міжнародних та всеукраїнських конференціях. На базі кафедри постійно функціонує науково-методичний семінар «Актуальні проблеми інформатизації навчального процесу в середніх та вищих навчальних закладах». У роботі семінару беруть участь викладачі, аспіранти і докторанти закладів вищої освіти України, методисти та ін.