Кафедра створена 10 січня 2011 р. в складі Інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації. Першочергове призначення кафедри - організація неперервної освіти викладачів вищих навчальних закладів, зокрема шляхом підвищення їх кваліфікації, обумовило її початкову назву - кафедра післядипломної освіти викладачів. Внаслідок досить швидкого розширення кола напрямів освітньої, організаційно-методичної і наукової діяльності кафедри 29 вересня 2011 р. вона була перейменована в кафедру інновацій та інформаційної діяльності в освіті.

При цьому незмінною залишалась місія кафедри - надання постійних якісних послуг з нарощування і збагачення фахових компетенцій викладачів ВНЗ України, відповідних вимогам європейського ринку праці і логіці розвитку вітчизняної системи освіти.

Основною цільовою аудиторією, на яку спрямована діяльність кафедри, є викладачі педагогічних ВНЗ, ВНЗ гуманітарного профілю, класичних університетів та ін.

Головна стратегічна мета на 2011-2016 рік полягає в забезпеченні конкурентоспроможності кафедри на українському ринку відповідних послуг за рахунок розробки високоякісного змістовного навчально-методичного та організаційного забезпечення, розробки схем діяльності і залучення слухачів. Ця мета визначила постановку і виконання на сьогоднішньому рівні відповідних завдань, із потрібною диверсифікацією напрямів діяльності.

По-перше, організовуються курси підвищення кваліфікації викладачів вищих навчальних закладів. Це нове поле діяльності для університету, у зв’язку з чим проводиться активна маркетингова робота із вивчення ринку освітніх послуг і просування власних пропозицій. Вивчення ринку послуг у цьому аспекті свідчить про помірно високий рівень конкуренції, що дає підстави розгортати ефективну діяльність за рахунок надання якісних послуг за розгалуженими напрямами. Останнє можливо за рахунок потужної ліцензії НПУ імені М.П. Драгоманова

У рамках акредитованих в університеті напрямів підготовки з квітня 2011 р. по січень 2013 р. було організовано 14 потоків підвищення кваліфікації викладачів за такими програмами:

  • «Інноваційні навчально-виховні технології (психолого-педагогічного спрямування)» - тричі
  • «Інноваційні навчально-виховні технології (у викладанні фізико-математичних дисциплін) – тричі
  • «Інноватика у викладанні української мови як іноземної» – п’ять разів;
  • «Інноватика у викладанні російської мови як іноземної» – чотири рази;
  • «Управління навчальним закладом» - чотири рази;
  • «Інформаційні технології у викладацькій діяльності» - двічі;
  • «Інноваційні навчально-виховні технології» (у викладанні природничих дисциплін) – двічі.
  • «Інноваційні навчально-виховні технології» (у викладанні політико-правових дисциплін) – тричі;
  • «Інноваційні навчально-виховні технології» (у викладанні української мови та літератури) - двічі;
  • «Інноваційні навчально-виховні технології» (у викладанні романо-германських мов) - двічі;
  • «Інноваційні навчально-виховні технології» (у викладанні фізичної культури);
  • «Інноваційні навчально-виховні технології» (у викладанні соціально-гуманітарних дисциплін).

Загальна кількість слухачів, які пройшли курси підвищення кваліфікації за минулих півроку, складає 186 осіб, серед них викладачі наступних навчальних закладів: Чернігівський державний інститут права, соціальних технологій та праці, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Східноєвропейський університет економіки і менеджменту, Дрогобицький державний педагогічний університет імені І.Франка, Сумський державний університет, Ужгородський національний університет, Національна академія державного управління при Президентові України, Національний університет фізичного виховання і спорту України, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Національна академія статистики, обліку та аудиту, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Миколаївський національний університет імені В.Сухомлинського, Сумський національний аграрний університет, Національна академія внутрішніх справ, Київський університет імені Бориса Грінченка, Чернігівський державний технологічний університет, Черкаський інститут банківської справи Університету банківської справи Національного банку України (м.Київ), Український гуманітарний інститут, Національний університет біоресурсів та природокористування України, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Дніпродзержинський державний технічний університет, Харківський національний університет будівництва та архітектури, Луганський державний медичний університет, Сумський державний педагогічний університет, Академія муніципального управління, Київський національний торгівельно-економічний університет, Київський національний університет технологій та дизайну, Дніпропетровський національний університет імені О.Гончара, Національний технічний університет (КПІ), Київський механіко-технологічний коледж, Київський кооперативний інститут бізнесу та права, Політехнічний коледж Криворізького національного університету, Рівненський державний базовий медичний коледж, Київський коледж зв'язку та інші.

Для забезпечення фахової складової курсів підвищення кваліфікації кафедра співпрацює з усіма інститутами НПУ імені М.П.Драгоманова, найбільшою активністю з яких у цій діяльності вирізняються: Інститут філософської освіти і науки, Інститут української філології, Інститут управління та економіки освіти, Фізико-математичний інститут, Інститут інформатики.

Заняття з підвищення кваліфікації проводяться згідно затверджених Вченою радою університету і погоджених з МОНМС навчальних програм, частина з яких вже опублікована:

  1. Навчально-методичний комплекс курсів підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників із напряму «Інноваційні навчально-виховні технології» (психолого-педагогічного спрямування) / укладачі: Н.В. Гузій, Г.О. Нестеренко, О.О. Беслюбняк, В.В. Уліщенко; відп. ред. Г.О. Нестеренко. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 48 с.
  2. Навчально-методичний комплекс курсів підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників із напряму «Інноватика у викладанні української мови як іноземної» / укладачі: Н.В. Гузій, Г.О. Нестеренко, С.В. Соколова, В.В. Уліщенко, Я.О. Чепуренко; відп. ред. Г.О. Нестеренко. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 51 с.
  3. Навчально-методичний комплекс курсів підвищення кваліфікації з напряму «Управління навчальним закладом» / укладачі: В.П. Бех, Г.О. Нестеренко, О.О. Беслюбняк; відп. ред. Г.О. Нестеренко. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. – 54 с.
  4. Навчально-методичний комплекс курсів підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників із напряму «Педагогіка вищої школи» (гуманітарного профілю) / укладачі: Н.М. Дем’яненко, Г.О. Нестеренко, І.М. Кравченко, В.О. Смікал; відп. ред. Г.О. Нестеренко. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 64 с.
  5. Навчально-методичний комплекс курсів підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників із напряму «Педагогіка вищої школи» (технічного профілю) / укладачі: Н.М. Дем’яненко, Г.О. Нестеренко, І.М. Кравченко, В.О. Смікал; відп. ред. Г.О. Нестеренко. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 65 с.
  6. Навчально-методичний комплекс курсів підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників із напряму «Інформаційні технології у викладацькій діяльності» / укладачі: Г.В. Жабєєв, А.П. Кудін, Г.О. Нестеренко, С.М. Яшанов; відп. ред. Г.О. Нестеренко. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. –с.
  7. Навчально-методичний комплекс курсів підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників із напряму «Інноваційні навчально-виховні технології» (у фізико-математичних дисциплінах) / укладачі: В.Г.Бевз, Г.О.Нестеренко, М.В.Працьовитий та ін.; відп. ред. Г.О. Нестеренко. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 60 с.
  8. Навчально-методичний комплекс курсів підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників із напряму «Інноватика у викладанні російської мови як іноземної» / укладачі: В.І. Гончаров, Г.О. Нестеренко, В.В.Уліщенко та ін.; відп. ред. Г.О. Нестеренко. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 54 с.

Для викладачів, які бажають наростити свої компетенції і отримати Свідоцтво державного зразка, кафедра організує курси підвищення кваліфікації двох різновидів:

а) короткострокові (2 тижні) - комплексне вивчення сучасних та актуальних наукових проблем галузі освіти, зокрема педагогічних, нових актів законодавства, кращого вітчизняного та зарубіжного досвіду, підвищення рівня професійної культури, навчання здійснюється згідно навчальних програм. Практичні складові таких курсів спрямовані на формування і вдосконалення компетенцій і компетентностей щодо розвитку професійних особистісних здібностей (організаторських, творчих, лідерських, комунікативних тощо), підвищення ефективності професійної діяльності в галузі освіти;

б) довгострокові (6 місяців) - оволодіння, оновлення та поглиблення педагогічними і науково-педагогічними працівниками спеціальних фахових, науково-методичних, педагогічних, соціально-гуманітарних, психологічних, правових, економічних та управлінських компетенцій і компетентностей у тому числі і вивчення кращого вітчизняного та зарубіжного досвіду, що сприяє якісному виконанню ними своїх безпосередніх обов’язків, розширенню зони їх компетенції; навчання здійснюється згідно індивідуальних планів слухачів.

Актуальним завданням для подальшого розвитку системи підвищення кваліфікації викладачів в НПУ є організація дистанційної форми цих курсів.

Специфічним напрямом діяльності кафедри в контексті підвищення кваліфікації викладачів постає робота з метою залучення кола слухачів, яка проводиться в наступних напрямах:

  • створення електронної бази даних ВНЗ з метою подальшої співпраці;
  • зовнішня комунікація з іншим закладами освіти за рахунок масового інформування з використанням сучасних маркетингових засобів (рекламні буклети, сайт, електронна пошта, факс тощо);
  • запрошення викладачів з інших навчальних закладів на курси підвищення кваліфікації на основі формальних на неформальних зв’язків.

Друге завдання, яке реалізує колектив кафедри в рамках визначеної стратегічної мети – ліцензування нових для університету спеціальностей.

У 2012 р. було отримано дозвіл і здійснено перший набір студентів для підготовки за напрямом 6.020105 «Документознавство та інформаційна діяльність» галузі знань 0201 «Культура» (ОКР «бакалавр»). Потреба у відкритті цього напряму підготовки в НПУ стала очевидною саме під час підвищення кваліфікації викладачів, оскільки спілкування зі слухачами виявило недостатньо високий фаховий рівень реалізації інформаційно-аналітичних і документно-комунікаційних компетенцій в освітніх установах. Удосконалення системи документообігу, посилення комп’ютеризації у сфері освіти, формування якісно нової системи соціокомунікативної діяльності, потребує висококваліфікованих спеціалістів, які змогли б забезпечувати належний рівень виконання функцій пов’язаних зі створенням, обробкою, пошуком, передачею та зберіганням інформації за допомогою новітніх технологій в сучасних організаціях різного галузевого спрямування та, зокрема, в освітній галузі.

Зараз за цим напрямом в НПУ навчається 2 групи студентів, з яких 22 – на першому курсі і 12 – на третьому (за скороченим терміном навчання, як випускники споріднених спеціальностей коледжів). Викладачі кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті забезпечують викладання профільних дисциплін, серед яких: «Документознавство», «Документна лінгвістика», «Архівознавство», «Інформаційно-аналітична діяльність», «Аналітико-синтетична переробка інформації», «Редагування ділової документації», «Документаційне забезпечення діяльності освітньої установи», «Організація діяльності інформаційних установ», «Маркетинг інформаційних продуктів і послуг», «Технологія науково-дослідної роботи», «Управління дослідженнями та розробками ВНЗ» та ін.

Навчально-виховний процес забезпечує висококваліфікований фаховий кадровий склад кафедри. На початок 2012-2013 н.р. це 8 штатних науково-педагогічних працівників, з яких 1 доктор і 5 кандидатів наук за профілем дисциплін, що викладаються.

Завідувач кафедри – Нестеренко Галина Олегівна, доктор філософських наук за спеціальністю 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історії (2009 р.), доцент (2007 р.), професор (2012 р.). Лауреат Премії Президента України для молодих вчених 2010 р. Стипендіат Верховної Ради України для найталановитіших молодих учених (2012 р.). Нагороджена грамотою МОН України, подяками голови Київської міської державної адміністрації, начальника Головного управління освіти і науки КМДА, ректора НПУ імені М.П.Драгоманова, іншими відзнаками університету. Секретар редакційної ради 25-томного видання «Вища педагогічна освіта і наука України: історія, сьогодення та перспективи розвитку» (голова – Кремень В.Г., заступник голови – Андрущенко В.П.). Член спеціалізованої вченої ради Д 26.718.03 Національного інституту стратегічних досліджень при Президентові України зі спеціальностей 21.01.01 – основи національної безпеки держави (політичні науки) та 21.03.01 – гуманітарна і політична безпека держави (філософські науки).

Професійний досвід становить 15 років дослідницької та викладацької роботи. Автор понад 100 наукових і навчально-методичних праць, серед яких 2 одноосібні і розділи кількох колективних монографій, навчальний посібник із грифом МОН України, 20 навчально-методичних видань, численні наукові статті із проблематики соціальної самоорганізації та філософії управління. Укладач збірок студентських наукових праць, збірок матеріалів конференцій. Відповідальний секретар журналу «Нова парадигма» (2003-2010 рр.). Для студентів викладає дисципліни: «Кадровий менеджмент», «Технологія науково-дослідної роботи», «Методологія наукових досліджень». На курсах підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників викладає модулі «Менеджмент у викладацькій діяльності», «Інноваційна діяльність в освіті», «Методологія та організація наукових досліджень у ВНЗ». З напряму «Кадровий менеджмент» та «Психологія для менеджера» викладає змістові модулі: «Кадровий менеджмент як система функцій та процесів», «Структура персоналу: формальні і неформальні аспекти», «Кадрова політика», «Управління трудовою дисципліною» «Комплектування персоналу», «Мотивація та стимулювання персоналу».

Професор кафедри - Благодєтєлєва-Вовк Світлана Леонідівна, кандидат економічних наук за спеціальністю – 08.06.01 – економіка підприємства і організація виробництва (2000 р.), доцент кафедри фінансів (2004 р.). Закінчила докторантуру Черкаського державного технологічного університету за спеціальністю 08.00.04 - економіка та управління підприємствами. Під час навчання в докторантурі провела дослідження, результати якого було опубліковано в монографії «Підприємство як мікроцивілізація». Готується до захисту дисертації на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук.

Професійний досвід становить 18 років дослідницької та викладацької роботи. Автор 90 наукових праць та аналітичних матеріалів. Для студентів спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність» викладає дисципліни: «Маркетинг інформаційних продуктів і послуг», «Організація діяльності інформаційних установ», «Комп’ютерні технології в діловодстві», «Інформаційно-аналітична діяльність». На курсах підвищення кваліфікації викладачів менеджменту та економічних дисциплін забезпечує викладання профільних змістових модулів, а в рамках програми підвищення кваліфікації з напряму «Кадровий менеджмент» - модулі: «Управління поведінкою персоналу», «Оцінка ефективності кадрового менеджменту», «Організація віддаленої роботи».

Доцент кафедри – Бондарєва Любов Іванівна, кандидат педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти (2007 р.). Завершує роботу над дисертацією на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук, тема: «Теоретико-методичні засади здобуття другої вищої економічної освіти в умовах університету».

Професійний досвід становить 16 років дослідницької та викладацької роботи. Також має досвід роботи у сфері навчально-тренінгової діяльності: проведення бізнес-тренінгів («Створення підприємницької фірми (започаткування власної справи)», «Реєстрація підприємницької фірми в державних структурах», «Базові знання в галузі малого та середнього бізнесу»; запровадження в навчальний процес вузів інноваційних технологій практичного навчання (створення НТФ) та ін.

Автор 20 наукових і навчально-методичних праць. Для студентів спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність» викладає дисципліни: «Основи конфліктології», «Стандартизація та сертифікація інформаційно-документаційної діяльності». Викладає дисципліни психолого-педагогічного циклу на факультеті перепідготовки фахівців. Для слухачів курсів підвищення кваліфікації за напрямом «Кадровий менеджмент» забезпечує викладання змістових модулів «Служби управління персоналом», «Кадрове планування», «Оплата праці».

Доцент кафедри – Гордієнко (Беспянська) Галина Василівна. Філолог за освітою, визнаний в Україні фахівець із документознавства і діловодства. Автор 60-ти наукових та навчально-метродичних праць, серед них − чотири навчальні посібники, за якими вчаться студенти цієї спеціальності в різних ВНЗ України: «Машинопис», «Діловодство», «Справочинство», «Організація роботи з документами».

Професійний досвід становить 30 років дослідницької та викладацької роботи. Для студентів спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність» викладає дисципліни: «Документознавство», «Вступ до фаху», «Діловодство», «Документаційне забезпечення діяльності освітньої установи». Для слухачів курсів підвищення кваліфікації за напрямом «Кадровий менеджмент» забезпечує викладання змістового модулю «Документаційне забезпечення управління персоналом». Готується до захисту дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата наук в галузі соціальних комунікацій.

Доцент кафедри – Соколова Софія Володимирівна, кандидат філологічних наук за спеціальністю 10.02.01 – українська мова.

Професійний досвід становить 15 років дослідницької та викладацької роботи. Автор 50 наукових та навчально-методичних праць. Нині проходить наукове стажування у Варшавському університеті «Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego».

Для студентів спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність» викладає дисципліни: «Редагування ділової документації», «Документна лінгвістика». Забезпечує викладання основних змістових модулів в рамках програми підвищення кваліфікації викладачів «Інноватика у викладанні української мови як іноземної», «Українська мова за професійним спрямуванням».

Доцент кафедри – Отрох Наталія Володимирівна, філолог за освітою, кандидат історичних наук за спеціальністю 07.00.01. – історія України.

Професійний досвід становить 6 років дослідницької та викладацької роботи. Автор 30 наукових і навчально-методичних праць. Має досвід роботи вчителем, літературним редактором і заступником головного редактора газети «Шкільний світ», співавтор шкільних підручників. Також працює на посаді керівника секції історичного краєзнавства Малої академії наук.

Для студентів спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність» викладає дисципліни: «Архівознавство», «Аналітико-синтетична переробка інформації», «Історія України». Для слухачів курсів підвищення кваліфікації за напрямом «Кадровий менеджмент» забезпечує викладання змістового модулю «Еволюція концепцій кадрового менеджменту».

Старший викладач кафедри – Городинська Дарина Миколаївна, кандидат економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – економіка, організація і управління підприємствами (2006 р.). Кандидатська дисертація на тему: «Управління економічною стійкістю підприємства».

Професійний досвід становить 10 років дослідницької та викладацької роботи. Також має практичний досвід адміністративно-управлінської роботи на діючих підприємствах. Автор 20 наукових і навчально-методичних праць. Для студентів спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність» викладає дисципліни: «Основи менеджменту», «Інформаційний менеджмент», «Організаційні структури та рух інформації», «Мистецтво публічного виступу».

Викладач кафедри – Тишкова Олена Василівна. Магістр менеджменту організацій. Навчається в аспірантурі денної форми за спеціальністю 09.00.10 – філософія освіти, тема дисертації - «Філософські засади використання соціальних мереж у неформальній освіті», науковий керівник - проф. Нестеренко Г.О.

Знаходячись на початку своєї педагогічної кар’єри, вже має досвід викладання змістових модулів «Оцінка персоналу», «кадрове планування», «Оплата праці», а також досвід тренерської роботи в практичній підготовці волонтерів до Євро-2012. Автор 5 наукових праць. Нагороджена подяками начальника Головного управління освіти і науки КМДА і ректора НПУ імені М.П.Драгоманова. Для студентів спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність» проводить семінарські та практичні заняття з дисциплін: «Організація діяльності інформаційних установ», «Документаційне забезпечення діяльності освітньої установи», «Аналітико-синтетична переробка інформації». Виконує основну методичну роботу в організації курсів підвищення кваліфікації викладачів ВНЗ.

У своїй роботі викладачі кафедри спираються на принципи безперервної освіти, гнучкості, адаптивності, якості освіти і конкурентоспроможного маркетингу освітніх послуг. Реалізація принципу неперервної освіти в роботі кафедри починається ще зі співпраці із загальноосвітніми навчальними закладами. Ми намагаємось віднайти талановитих молодих людей, виявити, в якій галузі їх творчі здібності найяскравіші – і таким чином сприяти вибору учнями дійсно «спорідненої» для себе професії. Відповідно до такого підходу, в листопаді 2012 р. кафедрою інновацій та інформаційної діяльності в освіті було проведено конкурс творчих робіт старшокласників на тему «Інформація як секрет успіху», за результатами якого почесні грамоти і подяки вручено за найкращі роботи студентам і їх учителям. У березні 2013 р. планується проведення конкурсу для учнів і студентів ««Інформаційна підтримка управлінської діяльності». Ведеться активна співпраця з ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації, які випускають молодших спеціалістів за спеціальністю «Діловодство». Останні протягом навчання в коледжі набувають досить багато фахових компетенцій, що відповідають напряму підготовки «Документознавство та інформаційна діяльність», - тому випускники мають можливість продовжити навчання, вступаючи одразу на 3-й курс вказаного напряму в Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова.

З більшістю коледжів і технікумів, в яких ведеться підготовка «Організаторів діловодства», підписані угоди про співпрацю, які передбачають: надання науково-методичної допомоги в організації і проведенні навчально-виховної роботи, а також у забезпеченні необхідною літературою; здійснення підготовки фахівців з числа випускників коледжів, які пройшли відповідний відбір, склали вступні випробування і зараховані до складу студентів Інституту відповідно до Правил прийому до НПУ імені М.П.Драгоманова; створення умов для залучення обдарованих студентів коледжів до науково-дослідницької роботи в Інституті перепідготовки та підвищення кваліфікації тощо.

Наступним завданням, над яким працює кафедра у рамках відкриття нових для університету напрямів підготовки студентів, є підготовка ліцензійних справ за спеціальностями «Управління інноваційною діяльністю» (ОКР «магістр», напрям підготовки «Специфічні категорії») і «Якість, стандартизація та сертифікація» (ОКР «магістр», напрям підготовки «Специфічні категорії»). Ці магістерські програми орієнтовані на надання фахових компетенцій відповідно з питань управління інноваціями в освіті та якості, стандартизації і сертифікації освітніх процесів. Вони постають актуальними напрямами перепідготовки фахівців. З одного боку, сьогодні інновації стають тим механізмом, який дає можливість здійснити в усіх галузях діяльності процес випереджального розвитку і забезпечити приєднання України до кола високотехнологічних держав, а це передбачає створення сучасної системи управління інноваційною діяльністю не лише у сферах виробництва, економіки, управління, але і в галузі освіти. З іншого, - комплексним способом підвищення конкурентоспроможності численних, різнотипних навчальних закладів України є стандартизація освіти, пов’язані з цим процеси сертифікації і забезпечення якості навчання. У зв’язку з останнім, магістри за фахом «Якість, стандартизація та сертифікація» покликані систематично здійснювати узагальнення існуючих стандартів, визначення і розробку нових нормативних документів у закладах освіти, контролюватимуть якість підготовки випускників вузів, тобто якість результату освіти, братимуть участь у розробці державних освітніх стандартів, нормативної бази, освітніх програм, учбово-методичної, лабораторної, матеріально-технічної бази освіти, освітніх технологій, а також контролюватимуть якісний склад викладачів, науково-дослідницьких кадрів, зміст освіти та виховання, а тому матимуть надзвичайно великий попит у сучасному суспільстві.

Стосовно проблематики управління в роботі викладачів і освітніх установ у цілому, виокремлюється ще один напрям діяльності, в розгортанні якого викладачі кафедри беруть безпосередню участь. Професорсько-викладацький склад кафедри забезпечує навчально-виховний процес на курсах підвищення кваліфікації за напрямом «Кадровий менеджмент» та частини модулів з напряму «Психологія для менеджерів». Відповідні курси організуються в Інституті перепідготовки та підвищення кваліфікації згідно угод з Київським міським і обласними центрами зайнятості, пропонуються вони і на контрактній основі для фізичних осіб. Програма розрахована на 304 аудиторні години і включає модулі з розробки кадрової політики і стратегічного плану розвитку персоналу, комплектування і стимулювання персоналу, адаптації нових працівників, управління конфліктами, корпоративної культури та соціально-психологічного клімату, оцінки та атестації персоналу та ін. Вона спрямована на формування планувальних, організаційних, координаційних, стимуляційних, контрольно-оцінних, діловодних, комунікаційних компетенцій, знань, умінь і навичок прийняття управлінських рішень. На стадії активної розробки знаходиться навчально-методичний комплекс підвищення кваліфікації з напряму «Кадровий менеджмент» (основні автори: Нестеренко Г.О., Беслюбняк О.О., Жижко Т.А., Благодєтєлєва-Вовк С.Л., Гордієнко Г.В., Бондарєва Л.І., Пугачова О.Л.). Планується підготовка і методичного видання з інструкціями для самостійної роботи слухачів.

У зв’язку з відкриттям нових спеціальностей колективом кафедри розроблено навчальні та робочі програми з дисциплін: «Методологія наукових досліджень», «Економіка інноваційної організації», «Системний аналіз та прийняття інноваційних рішень», «Інноваційний менеджмент», «Креативний менеджмент», «Фінансовий менеджмент», «Інтелектуальна власність», «Трансфер технологій», «Маркетинг інновацій», «Стратегічне управління інноваційним розвитком», «Інформаційні системи в інноваційній діяльності», «Управління інноваційними проектами», «Економіка інноваційної організації», «Системний аналіз та прийняття інноваційних рішень», «Інноваційний менеджмент», «Креативний менеджмент», «Фінансовий менеджмент», «Інтелектуальна власність», «Трансфер технологій», «Маркетинг інновацій», «Інформаційні системи в інноваційній діяльності», «Управління інноваційними проектами», «Управління персоналом», «Теорія організації», «Логіка інноваційної діяльності», «Євроінтеграція та інноваційна освіта» та ін..

Наукова робота викладачів кафедри тісно пов’язана з їх практичною діяльністю і стосується, з одного боку, вивчення і розробки інновацій в освіті, з іншого – дослідження зв’язку викладацької діяльності з управлінською.

Генеральний напрям наукової діяльності кафедри – «Управління інноваціями в системі безперервної освіти викладачів ВНЗ» – логічно визначає ініціативні тематики окремих викладачів. Серед них: «Менеджмент у викладацькій діяльності», «Політика формування інституційних засад управлінської компетенції викладачів», «Мовно-комунікативна компетентність викладачів ВНЗ», «Організація мережевої освіти» та ін.

Також силами викладачів кафедри забезпечується виконання держбюджетної НДР «Управлінські компетенції викладача вищої школи» на замовлення Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (керівник НДР – ректор НПУ, академік Андрущенко В.П., відповідальний виконавець – професор Нестеренко Г.О.). Це фундаментальне дослідження, розраховане на 3 роки, присвячене дослідженню управлінських компетенцій, якими має володіти викладач вищого навчального закладу, що включає вивчення особливостей управлінских технологій, перспективних для використання викладачем: а) в демократичних відносинах зі студентами; б) для участі в управлінні ВНЗ; в) для участі в розробці державно-управлінських рішень; г) у власному самоменеджменті і в тайм-менеджменті як його складовій. На першому, методологічному етапі проведення даного наукового дослідження, розпочато апробацію напрацьованих результатів та ідей. Обґрунтовані висновки включені у відповідні навчально-методичні комплекси і викладаються в рамках курсів підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників за напрямом «Інноваційні навчально-виховні технології (психолого-педагогічного спрямування)» та «Управління навчальним закладом». Головним чином вони зосереджені в змісті навчального модулю «Менеджмент у викладацькій діяльності». За перший рік виконання НДР виконавцями опубліковано 22 наукові і навчально-методичні праці, в тому числі 2 навчально-методичні комплекси, 13 статей, 7 виступів на конференціях. Захищено 3 докторські дисертації за тематикою під керівництвом академіка Андрущенка В.П.

Для повноцінної реалізації завдань теоретико-прикладної роботи в рамках даного дослідження наприкінці 2012 р. створено Науково-дослідний центр управлінських компетенцій викладачів ВНЗ. Центр призначений системно створювати, експериментувати, апробувати, освоювати та поширювати наукові, науково-технічні та соціально значущі нововведення стосовно розвитку управлінських компетенцій викладачів, умови їх забезпечення та впровадження.

Також у рамках даної НДР з питань управлінських компетенцій викладачів ВНЗ планується щорічне проведення міжнародної науково-практичної конференції (у березні). До обговорення пропонуються такі наукові проблеми:

1) Компетентісне наповнення професійної діяльності викладача;

2) Викладач як управлінець в демократичних відносинах зі студентами;

3) Участь викладачів в управлінні ВНЗ$

4) Вплив викладачів на прийняття державно-управлінських рішень (громадське обговорення, експертні оцінки в складі робочих груп тощо);

5) Самоменеджмент викладача вищої школи.

Також за участю працівників кафедри підготовлено до друку збірку матеріалів Міжнародного науково-практичного семінару, що вже вдруге проведено в рамках Інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації (Сучасна післядипломна освіта : традиції та інновації : Матеріали міжнародного науково-практичного семінару (17 листопада 2011 року) / ред. колегія : В. М. Ісаєнко (голова), Г. О. Нестеренко (заст. голови) та ін. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. – 136 с.)

Перспективним вектором розгортання наукової діяльності кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті є посилення міжнародної співпраці. Викладачі кафедри працюють над проектною заявкою для нового конcорціуму Tempus. Ведеться інформаційно-аналітична робота з приводу можливостей надання нашим студентам під час навчання в НПУ також і диплому європейського зразка. Активізувались зусилля з підготовки наукових статей для публікації в закордонних журналах і матеріалів для участі в конференціях, що проводяться закладами країн Євросоюзу.

Контактна інформація:

Поштова адреса: 01601, м. Київ, вул. Пирогова, 9, каб. 5.5; тел./факс: +38(044) 2883467; веб-сайт: kiido.npu.edu.ua; e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.;